NOVINKY

Ámosci 2019

Probíhá přihlašování :-)

Fotky

Všechny moc zdravím. Fotky jsem přidala. Ještě se vrhnu na videa.

Doufám, že dětičky si to řádně užily a vyprávěly. Mně se už zase stýská a hned bych se vrátila zpět. Posílám všem pozdravy a doufám že rok uteče rychle :-) :-)

Mějte se Radka

Čtvrtek

Poslední den, jako každý rok: později a ve zkratce.

Na sjezdovkách už skoro žádný sníh. Dopoledne - poslední vycházka, ježdíky, koulovačka. Odpoledne: 2x oslava narozenin, soutěže, vyhodnocení soutěží, udílení cen, závěrečná diskotéka. A hlavně!!! Balení. No nebylo to letos nejhorší. Kluzáky v kufrech zpět nejsou. Budou hromadně vyndány s autobusu.

Něco z mých pocitů: ACH JO :-( to opět uteklo. Ano, sněhu minimum, občas mezi spolubydlícími menší spory - to vše z negativa, ALE: velcí opět skvělí parťáci, jak pro nás velké, tak pro ty malé Ámosky. Malé dětičky to zvládly naprosto skvěle a to jaká to byla opět parta!!!! Je tak znát, že s námi všichni jezdí dobrovolně. Zkrátka ta moje slza dnes musela ven. Nádherný týden se skvělými dětmi a parádními vedoucími, kteří se nebojí udělat si ze sebe srandu a být non-stop k dispozici všem účastníkům.

Díky i Vám rodičům, že nám věříte a svěřujete svoje ratolesti Ámoskům.

Zítra tedy kolem půl jedné a fotky se omlouvám, ale až po příjezdu.

Mějte se krásně a doufám, že za rok u autobusu ve stejném složení.

Středa

A už je to tady. Na svazích více trávy než sněhu :-( Lyže dnes tedy už musely zůstat v lyžárně.

Protože dopoledne byla taková mlha, že bychom neviděli ani na krok, zůstali jsme na chatě, hráli a sbírali body v soutěžním kvízu. Po obědě (zapečené brambory) jsme nakonec ven vyrazili na "Winter games" (slalomy, přetahovaná, hod na cíl...).  Těsně po konci zimních her nám začalo lehce poprchávat, tak jsme šli již za šera zpět do chaty a právě probíhají velké přípravy na hru: "Ámosci mají talent 3". Běhá to tu vše po chatě, shání se převleky, žádá se u DJ hudba, trénuje se na hudební nástroje. Jeden chlapeček ovšem neskutečně překvapil. Šel si sám od sebe splnit domácí úkol a čte :-) To je snad jeden z mála o kterým momentálně nevím. Slyším snad opravdu každého :-) :-) Také probíhá tréninková příprava fanynek bobistů z Jamajky, které se hodlají též ucházet o večerní titul talentu :-) Jsem na pány vedoucí opravdu zvědavá :-)

PŘÍJEZD!! Máme potvrzeno: autobus nám bude přistaven v půl jedenácté. Do Prahy se tedy vrátíme kolem půl jedné. (Možná dříve, je to rychlé)

Mějte se krásně, Radka

Úterý

Všechny moc zdravíme.

Den ode dne je smutnější pohled na sjezdovky :-( Sníh opravdu mizí. Dnešní den byl ovšem plný aktivit, her i lyžování.

Dopoledne foukal strašný vítr a počasí bylo jak dělané na dopolední program na chatě. Vyhlásili jsme tedy odpočinkové kritické dopoledne. Hrála se oblíbená hra "O pevnost Boyard". Po obědě (špagety) a kraťoučkém odpočinku, jsme na lyže prostě museli. Obava, že už to může být poslední z možností, kdy ještě nějaká ta trocha sněhu je :-( Udělalo se jasno a docela pěkně, tak se oddíly rozutíkaly na svah. Bohužel už bylo znát, že kvalita sněhu, už je vážně chudá. Přesto další nové krůčky v lyžování znatelně proběhly. Vždyť i takový um, vyhýbat se trávě, je pro některé novinkou :-)

Po lyžování přišla diskotéka na sněhu. Ano DJ nám hrál před chatou z terasy, světla svítila a děti řádily. V průběhu diskotéky ovšem přijeli Jamajští bobisté. Ti kteří viděli film "Kokosy na sněhu" brzy věděli, ostatní i tak nestačili divit :-) Čtyři černí muži v Jamajských barvách jako závodníci a jeden jejich trenér, nastoupili na svah a za podporování obecenstva rozjeli svůj čtyřbob z kopce dolů. Děti se bavily, jak dvěma bobistům bob ujel a jak ostatní závodníci nadále bojovali :-) :-) Jo jo, tak to dopadá, když si někdo jen ve volné chvilce prozpěvuje úryvek z filmu a vedoucí již mají nápad :-)

Po večeři (uzené s bramborovou kaší) se ještě hrály po družstvech aktivity (hádání pantomimy, kreslení, slovní vyjadřování).

Dnes toho bylo opravdu hodně a bojíme se zítřejšího probuzení. Venku stále 5 stupňů a taje to vše kolem :-( Tak uvidíme.

Mějte se krásně Radka

Pondělí

Moc Vás zdravíme.

Dnešní den je hlavně opravdu o lyžování a zase lyžování. Dětičky už dělají hned za druhý den velké pokroky. Dnes odpoledne probíhalo přeřazování do lepších oddílů a v tu chvíli velká radost dětí. Po dopoledním lyžování a obědě (smažený sýr) byl krátký odpočinek, aby se mohlo zase opět rychle na svah. Počasí příjemné, jasno, žádná velká zima. Trochu by sice v noci mohlo napadnout :-( , ale zatím se na tom lyžovat dá. Chata na svahu, byla vážně výhra. Jen nasadit lyže a už z kopce dolů, sváča u chaty (oblíbená horká čokoláda samozřejmě také u stánku byla :-)) zkrátka paráda:-)

Na dnešní podvečer a večer máme v plánu nějaké ty domácí úkoly. Podle síly a únavy dětí přijde jistě nějaká soutěž.

Všechny dětičky jsou hodné, nadšené pro každý program a vypadají opravdu spokojeně.

Fotíme, ještě neposíláme (to přijde :-))

Mějte se krásně Radka

Sobota + neděle

Moc všechny zdravíme. Hlásáme, že všichni jsou v pořádku.

Včerejší cesta autobusem byla nějaká krátká. Ani jsme si tentokrát nestihli pustit pohádku. Byla rychlá pauza na sváču a děti povídaly, vyprávěly a už jsme vystupovali. Po vybalování na pokojích a po večeři řízek s bramborem proběhlo rozřazování do oddílů na hry a seznámení s týdenní hrou. Protože je to naše 10. výročí, rozhodli jsme se zopakovat a zavzpomínat na předešlé hry, snad jen s drobnými obměnami. Děti si pro družstva vymýšlely názvy: "Fialky"; "Tučňáci a "Best team" a už sbírají body. Body nejen za výhry a umístění v soutěžích, ale i hledání toho nejmenšího Ámoska :-)

Dnešní nedělní probuzení? V chatě veselé, plné nadšení. Pohled venku? Smutný:-( Slabý déšť a sníh mizel pře očima. Já jsem zatím největší optimista. V noci bude přituhovat, uměle zasněžovat a jistě připadne i trochu toho přírodního ;-)

Dopoledne jsme se tedy vydali na průzkum okolí. Byli jsme zhodnotit všechny sjezdovky a závěr: ono to prostě půjde. Po obědě, pár minut na slehnutí a honem na lyže a uvidíme.

Před večeří budou hrát děti dle již známého Videostopu "Audiostop" a po večeři je žádaná diskotéka. Letos s novou aparaturou a dokonce světelnou, barevnou atmosférou.

Jooo a to nesmím zapomenout. Proběhla ranní rozcvička pod vedením vedoucího dne Fandy. No :-) Včera strašil, že bude venku. A prý byla. Vyšlo se na terasu, zamrkalo no svah a honem na snídani :-) :-)

Právě se nalévá polévka, tak zavírám PC a jdu za dětmi. Fotky a videa :-( Letos nám nejel instruktor Martínek, náš hlavní fotograf a tak prosím trpělivost. Fotíme, ale převod na publikaci bude pomalejší proces.

Mějte se krásně

Odjezd + návrat

Odjíždíme v sobotu 6. 1. 2018 - od metra Strašnická. Sraz ve 12.45

Příjezd: pátek 12. 1. 2018 - metro Strašnická cca 12:30

Probíhá přihlašování na Ámosky 2018 :-) :-)

Aneb slavíme 10 výročí

Pátek

Posíláme do Prahy poslední pozdrav

Omlouvám se za dnešní opožděnou zprávu, ale bylo toho dnes opravdu mnoho, ale byl to opět moc fajn den.

Dopoledne dětičky ukázaly, co se všechno tento týden na lyžích naučily. Probíhaly slalomové závody. Bohužel nám počasí moc nepřálo. Teplota klesala stále víc pod nulu a vítr byl opravdu chvílemi krutý pro naše tváře. Proto se všichni brzy těšili do tepla na horkou polévku a dobrý obídek. Po polední klidu se polovina dětí rozhodla ještě pro závěrečné lyžování a ostatní děti si šly ještě zkusit postavit pořádného sněhuláka. Poté následovala každoroční hra: "Čípak je to rukavička"?; "Kdepak máš"? ... Jako každý rok se našly kousky: všechno všech, všechno ničí. Vezu tedy pravděpodobně košíček s věcmi nikoho a u autobusu si je můžete rozebrat.

Po dlooouhém balení a po večeři proběhlo udílení cen, rozdávání diplomů, medailí a závěrečná diskotéka. Poděkovali jsme si všichni navzájem za krásný týden a shodli se, že s lepší partou si to nedokážeme představit. Děti se prý těší na příští rok a my dospělí také.

Odvážíme si všichni krásné zážitky a zítra vám vaše zlatíčka přivezeme.

Autobus přijede v půl jedenácté, budeme odvážet postupně ze zasněžené chaty všechny věci a když nám plány vyjdou, měli bychom kolem jedenácte odjíždět. Určitě napíšu, až vyjedeme a půl hodinky před příjezdem se také ozvu.

Mějte se krásně a zase za rok

Fotečky budu stále přidávat a časem jistě i pěkná videa

Čtvrtek

Pro dnešek Vás zdravíme dříve

Máme toho dnes ještě hodně. Dnešní dopolední lyžovačka už začínala být v náznaku modré oblohy. Sníh už nepadal, ale mráz si trochu štípl do tvářiček. Proto byly tváře namazané a při poledním klidu rychle rozmrzaly. Dnes je konečně první delší "pravý" polední klid, protože už byla znát lehká únava. Proto si dnešní odpoledne od lyží všichni odpočineme a vyrazíme na sněhovou bitvu a sněhové hrátky. Dnes večer nás čeká již známá soutěž" Ámosi mají talent", takže budou před večeří probíhat přípravy a večer nám všichni ukáží svůj talent. Letos se dětičky rozhodly, že budou soutěžit i dospělí vedoucí, aby tak získali pro svoje družstvo body navíc. Jsem moc zvědavá, jaký v sobě nalezneme talent.

Perliček máme zase mnoho. Tak malá ukázka:

Polední klid: Dětičky hrály na pokoji jakousi námětovou hru. Rozdávaly si role: princ, král... a jeden byl pasován na VÉVODU ZE ZÁCHODA. Vévoda ze Záchoda se nejprve se svou rolí nechtěl smířit, ale následně se své role zhostil velice dobře.

A malé holčičky už mají jasno, kdo z nejstarších chlapců bude jejich budoucí manžel.

Mějte se krásně a já běžím za dětmi.

Středa

Posíláme pozdrav

Dnes probíhala celý den lyžovačka. Všechny děti už jezdí ode dneška ne vleku, některé děti i dnes poprvé na kotvě.

Stále sněží a sněží. Nám to ale nevadí. Po odpoledním lyžování jsme měli oslavu narozenin. Davídek má dnes narozeniny, tak jsme mu všichni popřáli a pochutnali si na dortíku. Stihli jsme si zahrát ještě dvě hry a teď se chystáme na večeři (kuře na paprice). Myslím, že dnešní večer by mohl být poklidnější a dětičky budou rychle po dnešku usínat. Tedy - ZATÍM si to myslím, tak uvidíme.

Nějak moc rychle nám to utíká.

Fotky budou

Mějte se Radka

Úterý

(dnes 17:45)

Zdravíme Vás

Dnešní den začal před snídaní malou rozcvičkou a pak se lyžovalo, sáňkovalo, koulovalo...

Každý lyžařský oddíl si našel tu svoji správnou sjezdovku. Všechny děti jsou skvělé!!! Na svahu "fungují" :-) , snaží se z plných sil a rozhodně jsme od nikoho neslyšeli, že někdo něco nechce, nebo ho to nebaví. Jooo v chatě při úklidů pokojů se tato věta ozývá často z jednoho pokoje. Myslím, že nemusím ani jmenovat :-)  Ptala jsem se obyvatel toho pokoje, jestli mají taky takový čurbes, když jezdí se základní školou na školy v přírodě apod. Tak prý "ano", učitelkám je to jedno, protože jim učitelky do pokoje nechodí. Inu - naše smůla, že my ten pokoj navštěvujeme a já opravdu ráda: mají s sebou knihu: "Vtipy o blondýnách"! :-) U menších účastníků zatím pokoje docela uklizené, ale již se bude dnes dřepovat za ztracené a opět nalezené rukavičky (a že jich dnes máme). Vaří nám tu skvěle a porcemi nám opravdu dopřávají (snídaně: šunky, sýry, vajíčka, jogurty, zelenina, svačiny: buchty, křupinky, housky, ovoce, oběd - rajská, večeře - sekaná a bramborová kaše) - výběr velký a chutný.

Dnes nás čeká po večeři Bingo, zneškodnění dalšího skřítka a jistě i žádaná diskotéka.

Momentálně se mají "školáci" učit, menší děti mají "hrací" chvilku v herním koutku. Jen nevím, kam se poděla autorita nás dospělých. Malé děti nejsou v koutku, ale každou chvilku přichází s tím nejroztomilejším úsměvem a se slovy: "plosím, můžeme dostat něco sladkého". Myslím, že už se tu zde vystřídaly všechny dětičky a odcházely spokojené. Stále nejsou v koutku, ale probíhají návštěvy na pokojích a musím se tam jít podívat, protože ty hlášky co jsou slyšet, jsou vážně vtipné a já musím být u toho.

Máme z dneška fotky i videa. Budu přidávat postupně, jen co odlovím postupně všechny vedoucí, co jsou v obložení dětí a snaží se k mému PC dostat už asi hoďku. Ale chápu, že prosby dětí jsou důležitější: "Martíííínku: vrátíš nám ten tablet, když si uklidíme? Naučíš nás létat? Frostééé: bude večer diskotéka? Petlooo: můžeš přijít sem a sem? Janičko: dáš nám plosím bombonek? Ámosku: kdy už bude večeře? .... :-)  Jsou to zlatíčka :-)

Tak se nebojte, jsou v dobrých rukách.

Mějte se

Pondělí

Zdravíme Vás ze zasněženého Bedřichova.

Máme spoustu sněhu a stále padá a padá.

Tak už nějakou chvilku přemýšlím - jak začít, abych se neopakovala jako každý rok: Cestou legrace... cesta nám utekla... pauza na sváču... Tak pro letošek změna: Cestou byla legrace, proběhla pauza na sváču, ale!!! to vše za hustého sněžení. Pan řidič s námi jel opravdu opatrně. Po příjezdu nám odvezli všechna zavazadla a my se vydali k chatě. Začalo vybalování a brzy večeře (rýže s masem a omáčkou). Dětičky si přidávaly a po večeři začala týdenní hra: "Tajemství skřítků z Bedřichova". Děti se dozvěděly, že musí zničit tři skřítky, kteří již 896 let škodí lidem.

Skřítek Bedřich Čurbesan, skřítek Bedřich Hluposan a skřítek Bedřich Googlesan. Děti mají plán jak skřítky zničit. Vedoucí družstev si vybrali svoje spoluhráče a společně si vymysleli názvy družstev: Klokani, Star Wars a Winners. Dětičky ihned splnily první zneškodňující plán (vyluštily abecedu skřítků). Poté jsme jim chtěli dopřát odpočinku a spánku. NENE. Nejmenší děti si vyžádaly minidisko, velké děti řádily a bavily malé děti.

Setkání po roce nám bylo opravdu příjemné. Všichni si mají co říct a je vidět, jak moc jse se všichni na sebe těšili.

Mějte se krásně

Už tam budééém?? :-)

• školáci :-) opět co nejvíce úkolů stihněte doma, ať máme čas na hry a lyžovačku. Letos máme méně dní na řádění. Ale nebojte polední klid chvíli bude - učení Vás nemine :-)
  • zabalte plavky - přivoláme tak sníh a kdyby ne - tak skočíme do vířivky :-)
  • telefony nechte doma ;-)
  • tablety nebo jiná podobná technika: vždyť víte...: máme vám co zabavit, když neuvidí Raduška uklizené pokoje:-)
  • plánujeme opět nějakou tu soutěž - třeba "Ámosci mají talent 2" - pokud byste se chtěl někdo už doma připravit nebo přibalit pomůcky... jen ten klavír asi nechte doma :-)
  • kapesné nechám na vás - bar s občerstvením tam je
  • A MY VELCÍ SE UŽ NEMŮŽEME DOČKAT :-) :-) TĚŠÍME SE NA VÁS - MOC :-)

ODJEZD

Už se na Vás moc těšíme :-)

• sraz opět na autobusové zastávce u metra "Strašnická" ve 12:15
  • odjezd ve 12:30 hodin
  • u autobusu prosím odevzdat:

Prohlášení zákonných zástupců - BEZINFEKČNOST s dat. 2. 1. 2017

4x napsaný pohled pro děti (u starších dětí dle uvážení rodičů :-) :-) )

Potvrzení o odborném seřízení vázání

Posudek o zdravotní způsobilosti potvrzen od doktora (platí 1 rok)